Egy csomót olvasok... szemetet is

Vannak olyan könyvek, melyekben a legjobb részek a fedő- és a hátlap. Mások örökké veled vannak. Beszélgetek, írok, szerkesztek, nevetek... és olvasok. Sokat. Hogy mit találsz itt? A megszámlálhatatlan sokból néhány mesegondolatot, cselekményleírást, oldalszámot és kalandot.

2010. december 17.

Csökkentsd a várólistádat 2011!

A Moly-on Lobo játékot hirdetett, amit lehetetlenségnek tűnik össszehozni, mert 12 könyvet kell kiválasztani, amit mindenképp elolvasok a következő évben, 2011-ben.

Első kísérlet: megpróbáltam komolyan venni a feladatot, és összeírni, melyik az a 12 könyv, amit mindenképp... Valahol a sok sokadik után feladtam.
Második kísérlet: megpróbáltam kiválasztani azt a 12 írót, akitől ha piros hópelyhek hullanak, akkor is olvasok.... Valahol a 36. szerzőnél feladtam.
Harmadik kísérlet: megpróbáltam kiválasztani azt a 12 szerzőt, akikért nem rajongok, de illik, vagy muszáj, vagy miért ne... Minek olvassak olyat, akiért nem rajongok, de illik, vagy muszáj, vagy miért ne? Éljen a szabad könyvválasztás jog, feladtam.
Negyedik kísérlet: hagytam a kötelező formulákat, és találomra választottam 12 kedvenc szerzőt, vagy műfajt, mert tőlük, róluk ígyis úgyis olvasok (vagy újraolvasok) majd.

1. Herman Hesse: Csillagsors - olyan nagyon imádom Hessét, ezt meg különösen
2. Terry Goodkind: Az igazság kardja - még van hátra négy rész, azaz 12 kötet)
3. Joyce Carol Oates: A földi gyönyörök kertje - itt kacsintgat rám minden egyes nap
4. Rakovszky Zsuzsa: A hullócsillag éve - kötelező
5. Anthony Burgess: Enderby fekete hölgye - nem tudom miért, mindig valamiért arrébb tolom az olvasását
6. Ingmar Bergman: Jelenetek egy házasságból - ami jó, az jó
7. Tóth Krisztina: Vonalkód - egyetlen negatívumot látok Tóth Krisztinában, de ez az én cikiségem, ezért tolom az olvasását, mert egyébként nagyon kedvelem a műveit. Sőt.
8. Györe Balázs: A megszólítás ábrándja - a magyar kortárs irodalom egyik gyöngyszeme, vágyom már rá
9. Duke Ellington: Mindenem a muzsika - pár éve vettem, gyönyörűen rongyos antikvár példányban, és csak átfutottam akkor
10. Giuseppe Pino: Szerelmem a jazz - erre kíváncsi vagyok, de tényleg
11. Joseph Heller: Most és egykor - nemrég annyi Hellert olvastam, hogy megcsömörlöttem, majd jövőre folytatom
12. Vlagyimir Vojnovics: Monumentális propaganda - az orosz irodalomból soha nem elég.

Akiket pedig mindenképp olvasok majd, és kihagyhatatlanok:
Agatha Chrisite a fanság miatt, Milan Kundera, mert nincs olyan, hogy ne olvassam, Kurt Vonnegut, ojjé, nélküle az élet?, Rejtő Jenő, kell a léleknek, Lugosi Viktória, mert felüdít, Neil Gaimon, vele álmodtam valamelyik nap, Lawrence Bock, Dennis Lehane, Philip K. Dick a lá Agave Kiadó, Németh Gábor, minden, ami a jazz-zel kapcsolatos újraolvasásra ítélendő, ja és Benina: Bíborhajú 2.-je, A Boszorka démona, ami még készül, de van rálátásom (vagy inkább szerkesztésem), stb. stb. stb.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...